Gevaarlijk en zweverig gedrag

Een stuur- of fuseekogel is bij een bodemvrij wiel wanneer de auto op een op krik of brug staat goed te herkennen. Door de stuur- of fuseekogel naar binnen en buiten te drukken is een eventuele speling goed voel- en zichtbaar.
Een kapotte stuur- of fuseekogel kan een gevaarlijk zweverig weggedrag en rammelende bijgeluiden geven. Door de eventuele speling in de stuur- of fuseekogel kan de sporing van de auto afwijken en kan er een verhoogde bandenslijtage zijn.

Naast de speling kan een kapotte rubber hoes de reden zijn direct de gehele kogel te vervangen. De hoes zit geperst en is helaas niet los te vervangen.stuurkogel-set

Buitenste stuurkogelhoes of stuurhuishoes

Een kapotte stuurkogelhoes laat vocht en vuil toe in het kogelgewricht, wat roest en een versnelde slijtage oplevert.

De binnenste stuurkogel is in veel gevallen goed beschermd tegen vocht en vuil door de stuurhuishoes. Het scheuren van de stuurhuishoes heeft tot gevolg dat er vocht en vuil in het kogelgewricht van de binnenste stuurkogel komt maar ook dat het stuurhuis hierdoor aangetast wordt.
fuseekogel-vervangen.jpg

Laten vervangen

Tijdig laten vervangen van de stuurhuishoezen is daarom belangrijk. Dit zijn ook belangrijke punten waarop een APK afgekeurd zal worden.

Banden Centrum Haarlem

Drukkersweg 2

2031 EE Haarlem

023-5327601

Geen stage of leerbedrijf gevonden?

Meld het ons direct!

 sbb-beeldmerk

 

 

Aanmelden voor de nieuwsbrief.

facebook-logo

© 2017 Bandencentrum Haarlem ● Drukkersweg 2 ● 2031 EE Haarlem ● 023-5327601 ● KVK 27349314

zoeken

Webdesign - RoppIT